<< 建物明渡断行仮処分命令申立て/断行 | main | 明渡し断行に対する保全異議申立(資料) >>
スポンサーサイト

一定期間更新がないため広告を表示しています

| - | | - | - |
最後の桜開花・満開 Last Blossom
  東京の開花宣言に合わせ、団地内の桜が開花しました。周辺の遊歩道の桜もちらほらです。
 Why the last Spring? The game of lawsuits is  coming to the end after two and half yeays of legal battles at the Tokyo District Court . The lawsuits were settled , last October, through the judicial compromise between the defedants of sixteen houses and the  renovation corporation of  the Sakurajosui Housing Complex. The oponents as well as the other residents will leave definitely their home  by the end of May 2013.

    桜 桜 桜 桜
   並木道や児童公園が掃除されました。組合員のお花見のため?それとも工事のため?
         
         追記 2013.3.22/24/26/31/4.6/12/30

 4月1日から建替え工事準備作業が始まり、団地の景観が変ります。解体工事は、住民がいなくなる6月1日からです。
 The corporation is now busy working for the preparative works for the housebreak foreseen at the beginning of June.

  スミレ スミレ スミレ スミレ スミレ
   スミレが何箇所かで咲いていました
                               
 団地の中は芝生や雑草が伸び、枯れ草が地表を覆ってしまったので、花はこれまでどおり咲いていません。

 The civil engineering will  surely make disappear the actual wonderful landscape which deserved the first award of envioromental beauty in the Setagaya ward in 1974.

ツバキ
 インコ 黄色い花  
 
 それでも春がいっぱいです。団地を住処とするインコはもうすぐていなくなるのでしょうね。短い春になりそうです。
 
The law suits continues between the corporation
and a resident who has refused to accept the court
proposal of settlement.The local court ruled a unfavorable judgement for the defendant at the end of last year.So he has appealed agaist the rule at the Tokyo High Court.
 Nevertheless,the spring seems short and will regetably be the last for the praisers and the nature on the spot.
The court will sit in judgment on April 10.  
 The claim court ordered the opponent to evacuate the house and hand over the keys to the corporation in seven days upon the claim raised by the corporation. The court decision was taken on Febrary 26 .It executed ,on March 7, the order by force  without prenotification,seeing the defendant was reluctant.All the personal belongings have been carried away and put in the stockhous.He is now out of the area.
 The Tokyo High Court ruled the appeal of the defendant was rejected. 
                                                  
 4月6日、作業に先駆け、団地敷地内を組合員に開放しました。

  ソメイヨシノは花盛り

 
桜並木 桜 桜 桜並木 さくら
 
 団地が元気だったころ、並木道は花見を楽しむ人で賑わいました。2年前のことでした。

 
桜 並木 スミレ 桜 桜

 スミレもコブシも一斉に開花しました。

  
桜 さくら  桜 フデリンドウ コブシ 

  ウグイスも鳴いていました。
 

 桜 桜 滑り台 桜大公園 桜大公園 

 枝垂桜も、別のスミレも咲きました。こんな見事な桜は初めてです

 枝垂桜  スミレ  スミレ  桜

 26日昼過ぎ、撮影プロダクションの車数台が団地に入ってきました。夜桜の記録映画を撮るためでしょうか。20人ほどの撮影隊がさまざまな装を持ち込みました。撮影は夕方から始まり、暗くなってからはライトアップして夜9時まで続きました。東側のあの枝垂桜も含まれています。

 撮影隊 夜桜クレーン 屋上に上る 満開
 映画カメラ、移動機、自家発電機、照明、クレーン車と大がかりでした。

 夜桜 夜桜 夜桜 夜桜
 
満月のようなライトがクレーンから投光され、まるで六義園のようでしたが、不公開でした。

 行くはるや 鳥啼き うをの目は泪  芭蕉

 団地にはソメイヨシノの他に、枝垂桜、オオシマザクラ、八重桜があります。4月1日より解体工事に向けその準備作業が始まると聞くと芭蕉の句が浮かんできました。淋しさと不安が湧いてくるのです。

 枝垂桜も満開でした。

  枝垂れ桜 枝垂れ桜 枝垂れ桜 枝垂れ桜 枝垂れ桜

 桜並木は花が散り始めていました。大公園では八重桜の開花始めでした。

  花散る ソメイヨシノ ソメイヨシノ 八重桜 枝垂れ桜

 桜さん、ありがとう。小鳥さん、さようなら。沢山の幸せをいただきました。本当に素晴らしい住まいでした。ありがとう。


 行く春を惜しむ
 
 
緑 八重桜 八重桜 八重桜 八重桜
 八重桜が葉桜の中に咲き、緑が輝いています。

 藤 藤 山吹 山吹
 フジ、ツツジは咲き始めです。白いヤマブキもありました。

 鯉のぼり アイリス 黄色のつる草 紫 シラン
 ヒヨはいつの間にか去り、アイリス、スズラン、シランの季節です。


 白い花 スズラン 新緑 ニワゼキショウ ニワゼキショウ
 ニワゼキショウも咲き始めました

| 団地の風景 | 19:52 | comments(0) | - |
スポンサーサイト
| - | 19:52 | - | - |
コメント
コメントする